Пол Целан – песме

ЧУЈЕМ ДА СЕКИРА ПРОЦВЕТА

Чујем да секира процвета,
чујем да се то место
не може назвати,

чујем да хлеб што га гледа
лечи обешенога
хлеб што му га жена испече,

чујем да живот зову
јединим уточиштем.

СЛОБОДНО МЕ СМЕШ

Слободно ме смеш
погостити снегом:
кад год сам раме уз раме
са дудом корачао кроз лето
јаукао је његов најмлађи
лист.

НЕМИ ЈЕСЕЊИ МИРИСИ

Неми јесењи мириси.
Звездасти цвет, неубран,
пролазио је између завичаја
и понора
кроз твоје памћење.

Нека туђа изгубљеност је била
уприличено присутна, ти си
безмало
живео.

КОРОНА

Из руке ми јесен једе свој лист: пријатељи смо.
Љускамо време из ораха и учимо га ходу:
време се враћа у љуску.

У огледалу је недеља,
у сну се спава,
уста истину зборе.

Око ми се спушта до пôла драгане:
гледамо се,
говоримо мутне речи,
волимо се као мак и сећање,
спавамо као вино у шкољкама,
као море у крвавом зраку Месеца.

Стојимо загрљени на прозору, гледају нас са улице:
време је да знамо!
Време је да се камен пригне цветању,
да немиру срце закуца.
Време је да настане време.

Време је.

СВИЛОМ ЗАСТРТО НИГДЕ

Свилом застрто нигде
посвећује зраку своју трајност,

ја те могу овде
видети.

Смем ући код вас, изаћи –

Под пешчаним калпаком управља
твој неослушкиван заспали
мозак
нерасточљивим, јединим, непротраћљивим
океанским
даном,

дођи, расветлићу,

дођи, даћу те
себи а и теби,
ти преодгојена,
тешка.

ТИ МИ БЕШЕ СМРТ

Ти ми беше смрт:
могао сам те држати
док ми све друго поотпада.

СВА ОБЛИЧЈА ИЗ СНА

Сва обличја из сна, кристална,
која си стицала
у језичкој сенци,

њима
приводим своју крв,

редове слика, које
треба да скријем
у распуклим венама
свога сазнања – ,

моја туга, видим,
прелази на твоју страну.

НИЧИЈА РУЖА

Та реч о понирању,
коју смо читали.
Године, речи од тада.
Ми смо то још увек.
Знаш ли, простор је бескрајан,
знаш ли, не треба да летиш,
знаш ли оно што се у твом оку пише
удубљује нам дубину.

Оставите одговор

