Rаdivoj Stanivuk

U NEPROBOJNOSTI

 

U neprobojnosti, ljubavi,

u neprobojnosti tela i duha, živeo sam,

u duševnoj tami, u zemljama stranim i pomračenim,

u neprobojnosti časa, u strahu da progovorim

ili da se nekome javim,

u večnom vrtlogu nesporazumâ,

u tajni, u klici, u sudbini,

u neprobojnosti, ljubavi, u neprobojnosti, o, tamna, živeo sam

kao da je to nešto već prošlo, proživljeno,

kao da to tek kretah se među mračnim senima,

gubeći se u dalekim glasovima,

gušeći se u sablasnim velovima,

u nerazumnosti i studi svakog postojanja,

u pomirenju sa plitkim postojanjem

izvan traženja svake sudbine,

van želje da se išta bude, do čovek,

duboka ogrebotina na crnoj koži tla,

u neshvatanju ni trena ni doba,

u nepoimanju zakonâ vremena,

u nemogućnosti da se izrazim,

u nepoćudnosti da se oglasim,

u bolu svih bolova,

u kriku svih krikova,

u vatri plamena i mraku jadanja,

u gozbi ptica, plamenih, teških,

u tvorbi glasova, zaboravljenih,

u neprobojnosti, ljubavi, u neprobojnosti živeo sam,

sâm među milijardama moje braće, zemne,

vatra što gori iz svakog prapočetka,

bejah nedužan, nezavidan, ognjen,

ražaren vetar sred pustih polja,

bejah ljubljenik, žrtvovan, skoljen

i letač, sopstvenim krilima osokoljen,

bejah lutalac, tragač, strasnik i bolnik,

bludnik i takmac, strasnik i skolnik,

u neprobojnosti, ljubavi, van svake reči,

bejah, u nemoći, sam od sebe veći,

bejah tek kaljuga, hrast i žir

i bejah reka i blistav joj vir,

sve se to u mene stropoštavalo,

ali se u meni ništa nije razjašnjavalo,

sve se u meni hiljadostruko vrtilo,

plutalo, životilo, kotilo i smrtilo,

sve je padalo pod moj talasaj sred kruga,

u neprobojnosti, ljubavi, življah bez druga,

bez drugog lica moje sudbine,

bez sjaja radosti svetle družine,

i sam se gubih, tonuh i padah

u samog sebe, iznenada,

i na dnu sebe, ko na dnu reke,

u mulju pronađoh zvezde neke:

tek sliku sjaja, tok što se vrti,

oko stolike, ritmičke smrti.

…………………….St. Hilaire de Villefranche, 13. maj 1996.

Оставите одговор

