Јехуда Амихај

КАДА ЈЕ СВЕТ У ПИТАЊУ

Када је свет у питању,

ја сам увек попут једног од Сократових ученика:

док ходам поред њега

слушајући његове муке и његове повести,

само ми преостаје да кажем:

Да, сигурно је тако.

Заиста, његове речи су истините.

 

Када је у питању мој живот: ја сам увек

Венеција:

све оно што су у другима улице,

у мени су текућа и мрачна љубав.

 

Када је у питању крик, када је у питању тишина,

ја сам увек овнујски рог:

скупљам читаве године један крик

за Страшне дане.

 

Када су у питању дела

ја сам увек Каин:

луталица пре дела, које нећу извршити,

или после дела,

која се неће поновити.

 

Када је у питању длан твоје руке,

када је у питању знак мога срца,

и планови моје пути,

када је у питању натпис на зиду,

ја сам увек незналица: не знам

ни да читам – ни да пишем

и моја је глава попут врхова дивљих трава,

које само знају за шуштање и за смер ветра

док судбина хуји кроз мене,

према неком другом месту.

Оставите одговор

