Бранко В. Радичевић

ЉУБОМОРА

Тада је певао дан у гранама топола.
Сетим се тебе и одмах ми грешна мисао.
Јутром: река, а ти лудо гола.
Па мишљах да је река мушко, ја бих од бола вриско.
И ја сам мого рибе клати.
Нисам веровао грму, нити женској јови.
Ти си се могла и младом клену дати.
Из твог су чела ницали бели рогови.

Тада је певао дан у гранама топола.
Да би те видела, трска је порасла за два коленца.
Долазиле су звери оба пола.
Из твојих груди хтела су потећи два бела студенца.
И ја сам само могао да паднем на колена.
Био сам снажан јунац а ти млада мати.
И гледао сам два твоја ока замагљена
Због којих кључа крв и снага лудо пати.

Тада је певао дан у гранама топола.
Твоја сам бедра звао сапима, играчице.
Осећао сам: из мог чела расту два рога вола.
Како да стигнем ноге такве тркачице.
Био је то луди галоп од јутра па до ноћи.
Поваљали смо траве, изранили жита.
И гледали смо се на светлу, нашој бледоћи,
ја здепаст, дебелог врата, ти бела – танковита.

И преста да пева дан у гранама топола.
Чудно: расле су шуме са корењем горе.
У вука очи пуне вучијег бола.
У води рибе воде тајне разговоре.
И била су два неба, и једно је у реци.
И свака је грана имала топлину руке
Пловили су неки чудни црни месеци.
С уснама да љубе, с рукама за курјаке.

И преста да пева дан у гранама топола.
Би вече. Ти си лежала на папрати.
А ја сам био младић, без она два рога вола.
Па видех: ти би се могла и младом курјаку дати.
Да сам ти бичје речи рикнуо, ти би знала.
И никада ближе ножу не би моја рука.
Побегох, са мном су и дебла посртала.
Пратила су ме два грозна ока,
Твоја или твог – вука.

Оставите одговор

